Prinášame vám zhrnutie tých najzaujímavejších noviniek zo sveta FinTechu z uplynulého týždňa. 👇
PayPal predstavuje vlastné produkty založené na umelej inteligencii
Čo sa stalo:
PayPal oznámil, že zaháji pilotnú prevádzku niekoľkých nových aktualizácií svojej služby, z ktorých niektoré budú využívať personalizáciu založenú na umelej inteligencii (AI). Spoločnosť zavádza novú ponuku CashPass (Predanie hotovosti) pre cashback nazvanú Smart Receipts (Chytré bločky) s personalizovanými odporúčaniami, vylepšenie služby pre malé podniky alebo novú platformu ponúk pre obchodníkov.
Čo to znamená:
Vďaka novej funkcii Smart Receipts, dostanú zákazníci po nákupe cez PayPal bloček, ktorý im umožní sledovať objednávku a zobraziť predikcie toho, čo si by si mohli chcieť u danej značky kúpiť nabudúce. Bločky budú zobrazovať návrhy vytvorené využitím umelej inteligencie. Návrhy budú vychádzať z údajov a dát o správaní nakupujúcich.
Ďalšie FinTech správy
Podľa SEC za hackerským útokom na X/Twitter stojí „SIM swap“. Falošné oznámenie – ktoré prišlo krátko predtým, ako Komisia pre cenné papiere a burzy (SEC) udelila súhlas s bitcoinovými ETF – na krátku dobu spôsobilo prudký nárast ceny Bitcoinu. SEC uvádza, že v spolupráci so svojim telekomunikačným operátorom zistil, že niekto získal kontrolu nad mobilným telefónnym číslom spojeným s účtom na sociálnej sieti. Podľa SEC tak hacker získal prístup cez operátora, nie cez neho. SEC však priznal, že v júli 2023 požiadal o vypnutie viacfaktorového overovania.
Klarna má čoskoro vstúpiť na burzu. Buy now, pay later (BNPL) FinTech Klarna podľa jej CEO veľmi skoro ponúkne svoje akcie na burze v USA v rámci tzv. IPO. V novembri minulého roka to vyzeralo, že švédsky gigant bude chcieť svoje akcie ponúknuť na burze v Londýne, väčšina predajov spoločnosti Klarna ale pochádza z USA, takže sa CEO firmy prikláňa k vstupu na burzu v Spojených štátoch.
Air Bank, Fio, mBank a MONETA prichádzajú s vlastným platobným riešením. Platobné riešenie Cvak chce konkurovať platobným kartám. Tým musia obchodníci často platiť vysoké poplatky, mnoho predovšetkým menších obchodníkov preto často akceptuje iba platby v hotovosti. Nové riešenie chce súperiť ako cenou tak transparentnou poplatkovou štruktúrou.